Gedenkboom

Een plek om te herdenken

Nabestaanden hebben niet altijd een vaste plek waar ze een overledenen kunnen gedenken. Omdat de as verstrooid is op zee, bijvoorbeeld. Of omdat een graf niet meer bestaat. Met de Gedenkboom Oegstgeest is een prachtige gedenkplek gecreëerd waar mensen steeds weer terugkeren om even stil te staan bij een dierbare.

Stijlvol monument

De Gedenkboom staat op het strooiveld, op het nieuwe deel van de begraafplaats. Het is een stijlvol en fier monument, net als een echte boom krachtig geworteld in de aarde. Aan de takken worden metalen blaadjes bevestigd, waarin naam en geboorte- en sterfdatum van de overledene zijn gegraveerd. Op de achterkant is ruimte voor een korte tekst.

Cortenstaal

De boom is gemaakt van het cortenstaal dat ook terugkomt in het hek en de achterwand van de begraafplaats, de klimopblaadjes zijn vervaardigd uit koperkleurig aluminium. Rondom de boom staan vazen waarin nabestaanden bloemen kunnen plaatsen.

Periode

Een gedenkblad kan voor vijf, tien, vijftien of twintig jaar worden aangebracht, deze periode kan worden verlengd. Na bestelling is het blad binnen veertien dagen beschikbaar. Het bevestigen aan de Gedenkboom gebeurt in overleg met de aanvrager. Wilt u een gedenkblad bestellen? Vul dan hier het aanvraagformulier in.

BEGRAAFPLAATS GROENE KERK

Haarlemmerstraatweg 6
2343 LB Oegstgeest

Lichtjesavond 2023!

Op donderdag 16 november a.s. organiseren wij een lichtjesavond op en rond onze begraafplaats en in de Groene Kerk en Willibrords Erf. Het motto van de avond is: “Ik brand een kaarsje voor jou, omdat ik je nooit zal vergeten” De begraafplaats zal van 19.00 tot 21.00 uur verlicht zijn door fakkels en vuurpotten, er is live muziek en de mogelijkheid om de kerk te bezoeken. U bent van harte welkom!