Lichtjesavond

Lichtjesavond, een avond van herinnering en verbinding

Lichtjesavond op Begraafplaats Groene Kerk, een hartverwarmende traditie die jaarlijks plaatsvindt op de derde donderdag van november. Dit bijzondere evenement wordt georganiseerd door de Protestante Gemeente Oegstgeest in samenwerking met het bestuur, medewerkers en vrijwilligers verbonden aan de Groene Kerk.

Begraafplaats Groene Kerk wordt tijdens Lichtjesavond omgetoverd tot een serene oase, verlicht met honderden kaarsen en fakkels. Het zachte schijnsel creëert een sfeer van rust en reflectie, waardoor deze avond een bijzondere gelegenheid wordt om dierbaren te herdenken.

De avond wordt verrijkt met culturele optredens, waaronder het betoverende muziekkoor Otis en de indrukwekkende doedelzakspelers van The Red Rose of Lochbuie Pipes & Drums. De muziek vult de lucht en voegt een emotionele dimensie toe aan het gedenkmoment.

Bezoekers hebben de mogelijkheid om bloemen en kaarsen aan te schaffen om de graven van hun dierbaren te eren en te verfraaien. Deze eerbiedige toewijding maakt Lichtjesavond niet alleen een moment van herdenking, maar ook van liefdevolle verbinding.

Het succes van Lichtjesavond is te danken aan de toewijding van talloze vrijwilligers die hun tijd en energie investeren om deze avond onvergetelijk te maken. Hun inzet draagt bij aan de warme en gastvrije sfeer die Lichtjesavond kenmerkt.

Lichtjesavond op Begraafplaats Groene Kerk is een tijdloze traditie die mensen samenbrengt in een sfeer van liefde en herinnering.

Lichtjesavond vindt traditioneel plaats op de derde donderdag van november. We nodigen u uit om samen met de gemeenschap deze avond van verbondenheid en herdenking te beleven.

Samen herinneren, samen verlichten.

Foto’s & video door: Dick Brussee