Bezoeken

De begraafplaats bezoeken

U bent van harte welkom op onze begraafplaats. Zoals u bij uw bezoek zult ervaren, bestaat deze uit een historisch en een modern deel. Op beide delen vindt u ook een aantal graven van bekende personen en kunst. Wij ontvangen u graag gedurende de openingstijden van de begraafplaats.

Rondleiding

Van april tot oktober  zijn er op verzoek rondleidingen over de begraafplaats van de Groene Kerk. U komt langs graven van beeldend kunstenaars, schrijvers, dichters, schilders en personen die wereldwijd, voor ons land of voor het dorp Oegstgeest van betekenis zijn geweest. Ook wordt in de kerk de geschiedenis van dit prachtige rijksmonument verteld. Aan de rondleiding zijn geen kosten verbonden.

Wilt u een afspraak maken of meer informatie? Mail dan even naar rondleiding@begraafplaats-groenekerk.nl. Vermeld in het bericht even uw telefoonnummer.

De grafwijzer

Wilt u een bepaald graf bezoeken, dan kan de grafwijzer u behulpzaam zijn. Deze website leidt u rechtstreeks naar het betreffende graf. Ook ziet u een foto van het graf, zodat u niet hoeft te zoeken. ​Klik hier (externe website) om naar de grafwijzer te gaan.

Wanneer u een bepaald graf zoekt kunt ook via de app “USplattegrond” de exacte locatie van een graf op de begraafplaats en meestal een foto van de grafbedekking vinden.

Wij hopen dat uw bezoek naar tevredenheid zal zijn. Mocht u opmerkingen en/of suggesties hebben, dan horen wij die graag van u op info@begraafplaats-groenekerk.nl.

BEGRAAFPLAATS GROENE KERK

Haarlemmerstraatweg 6
2343 LB Oegstgeest

Lichtjesavond 2023!

Op donderdag 16 november a.s. organiseren wij een lichtjesavond op en rond onze begraafplaats en in de Groene Kerk en Willibrords Erf. Het motto van de avond is: “Ik brand een kaarsje voor jou, omdat ik je nooit zal vergeten” De begraafplaats zal van 19.00 tot 21.00 uur verlicht zijn door fakkels en vuurpotten, er is live muziek en de mogelijkheid om de kerk te bezoeken. U bent van harte welkom!