Bereikbaarheid

Routebeschrijving, lopend, per OV of per auto

Het oude deel van de begraafplaats, de Groene Kerk en het Willibrords Erf bevinden zich aan de Haarlemmerstraatweg 4-6 te Oegstgeest (2343 LB). Vanaf het parkeerterrein steekt u de Haarlemmerstraatweg over.

Het adres van het nieuwe deel is Haarlemmerstraatweg 3A, 2343 LA Oegstgeest. Vanaf het parkeerterrein gaat u linksaf het voetpad op. Na de bocht ziet u de begraafplaats voor u liggen.

Routebeschrijving Groene Kerk Oegstgeest
Haarlemmerstraatweg 6, 2343 LB Oegstgeest

De kerk ligt aan de noordkant van het Oegstgeester Kanaal, in het verlengde van de Dorpsstraat.

Per openbaar vervoer

Bus 386 (Qliner vanaf Den Haag CS of vanaf Simon Vestdijklaan, Oegstgeest) en 57 (vanaf Leiden CS of vanaf Nieuw Vennep NS Station) stoppen op de Dorpsstraat, vlak voor de President Kennedylaan. Vanaf daar doorlopen in noordelijke richting. Bus 186/187 (vanaf Leiden CS of vanaf Simon Vestdijklaan, Oegstgeest) stopt op de Irislaan (halte Dahlialaan), vlak voor de President Kennedylaan.

Dat is een stukje verder lopen (linksaf de Kennedylaan op, aan het eind rechtsaf het smalle gedeelte van de Dorpsstraat in).

N.B.: de postcode van de kerk is 2343 LB, maar als men dat intypt op de website www.9292ov.nl komt men (meestal) aan de verkeerde kant van Haaswijk terecht. Beter is het om het adres van het laatste stukje van de Dorpsstraat in te typen, dat is 2343 AZ.

Per auto vanaf Den Haag

Via de A44 tussen Wassenaar en Schiphol, neem niet afslag 7 (Oegstgeest) maar afslag 6 = Oegstgeest NOORD, onderaan de afrit, bij de rotonde, rechtsaf en daarna 1e rechts.

Na 800 meter verschijnt het bordje ‘Oegstgeest’ bebouwde kom, dan meteen (als de weg naar links dreigt te gaan) rechtsaf de Haarlemmerstraatweg op, na 300 meter maakt de weg een scherpe bocht naar links, en in die bocht ligt aan de linkerkant de Groene Kerk.

Parkeren kan aan de rechterkant van de weg op een groot parkeerterrein.

Per auto vanaf Amsterdam

Na Schiphol de A44 richting Wassenaar nemen, let op: na afslag 4 verwacht je afslag 5, maar die bestaat niet, en afslag 6 komt vrij snel daarna (= Oegstgeest Noord), die moet men nemen. Onderaan de afrit, bij het stoplicht, linksaf, de A44 onderdoor, op de rotonde rechtdoor, daarna 1e rechts.

Parkeren kan aan de rechterkant van de weg op een groot parkeerterrein.

Groene Kerk niet bereikbaar via Dorpsstraat

Begraafplaats Groene Kerk Oegstgeest is voor automobilisten nog zeker twee jaar niet te bereiken via de Dorpsstraat. De duikerbrug aan het einde van de Dorpsstraat, bij de aansluiting op de Almondeweg, is voor gemotoriseerd namelijk afgesloten.

Verkeer dat via de A44 naar Oegstgeest komt, dient bovenstaande routebeschrijving te volgen. Dat is de makkelijkste manier om bij Begraafplaats Groene Kerk Oegstgeest te komen.

Wie vanuit Oegstgeest of Leiden komt, doet er verstandig aan om bij de kruising van de President Kennedylaan met de Irislaan het Oegstgeester Kanaal over te steken via de brug bij Haaswijk. U komt dan uit op de Haaswijklaan. Neem bij de rotonde, onderaan de helling, de tweede afslag en volg de Haaswijklaan.

Sla linksaf vlak voordat de Haaswijklaan naar rechts dreigt te gaan en parallel aan de A44 gaat lopen. U komt nu op de Haarlemmerstraatweg. Na 300 meter maakt de weg een scherpe bocht naar links. In die bocht ligt aan de linkerkant de Groene Kerk. Parkeren kan aan de rechterkant van de weg op een groot parkeerterrein.