As bestemmingen

De verschillende as bestemmingen

Op onze begraafplaats hebben wij de volgende mogelijkheden als het gaat om as-bestemming:

Urnengraf

Zowel op het oude als op het nieuwe deel van de begraafplaats vindt u urnengraven. Deze worden op beide delen uitgegeven, voor een periode van tien jaar. In een urnengraf kunnen maximaal twee urnen worden geplaatst. Urnengraven zijn uiteraard kleiner dan gewone graven, daarom gelden ook andere maten voor de grafbedekking. Zie voor de maximale maten ons reglement.

Urnenkelder

Op het nieuwe deel van de begraafplaats zijn urnenkelders beschikbaar, op het oude deel bieden we deze mogelijkheid niet. Een urnenkelder wordt uitgegeven voor tien jaar. Er kunnen maximaal twee urnen worden geplaatst. Urnenkelders zijn uiteraard kleiner dan gewone grafkelders, daarom gelden andere maten voor de grafbedekking. Zie voor de maximale maten ons reglement.

Urnennis

Een muur met urnennissen vindt u uitsluitend op het nieuwe deel van de begraafplaats. Er zijn nissen voor één urn en nissen waarin twee urnen kunnen worden geplaatst. Een urnennis wordt uitgegeven voor minimaal vijf jaar.

Strooiveld

Zowel op het oude als op het nieuwe deel van de begraafplaats bevindt zich een strooiveld, waar u de as van een overledene kunt (laten) verstrooien. Op het oude deel is het strooiveld gesitueerd onder een oude kastanjeboom, op het nieuwe deel naast de Gedenkboom. Deze boom vormt een prachtige gedenkplek. U kunt hierin een metalen blad met naam, geboorte- en sterfdatum van een dierbare laten aanbrengen.

Plaatsen van as-bussen of het (laten) verstrooien van as op zaterdag.

De 1e zaterdag van de maand is de beheerder beschikbaar voor de deze activiteiten. U kunt via hem daarvoor een afspraak maken. Uitzonderingen uitsluitend na toestemming van het bestuur.