Begraafplaats Groene Kerk Oegstgeest

Hartelijk welkom op onze website. Hierop geven wij u graag alle informatie over onze begraafplaats en de mogelijkheden die wij voor begraven en as-bestemming bieden.

Algemene begraafplaats

De Begraafplaats Groene Kerk is een algemene begraafplaats. Mensen van alle gezindten en culturen kunnen hier hun dierbaren hun laatste rustplaats laten vinden. Het is absoluut niet nodig dat de overledene of de nabestaanden een relatie hebben met Oegstgeest of met de kerk.

Twee delen

De begraafplaats bestaat uit twee delen, met elk hun eigen sfeer. Op het historische deel, rondom de kerk, vindt u grindpaden en oude bomen. Aan de overkant van de weg is een nieuw deel aangelegd, dat is ruim opgezet en eigentijds vormgegeven.

Zowel het oude als het nieuwe deel zult u ervaren als een prettige plek om in alle rust afscheid te nemen van uw dierbare. Een plek waar je altijd terug kunt komen om stil te staan bij de overledene.

Faciliteiten

De begraafplaats beschikt over graven en grafkelders en over een urnenmuur, -urnengraven en urnenkelders. Er is op beide delen een strooiveld. Op het nieuwe deel staat een Gedenkboom, daaraan kunt u een metalen blad laten bevestigen met de naam van een dierbare. Lees hier meer over de beschikbare faciliteiten.

BEGRAAFPLAATS GROENE KERK

Haarlemmerstraatweg 6
2343 LB Oegstgeest

Lichtjesavond 2023!

Op donderdag 16 november a.s. organiseren wij een lichtjesavond op en rond onze begraafplaats en in de Groene Kerk en Willibrords Erf. Het motto van de avond is: “Ik brand een kaarsje voor jou, omdat ik je nooit zal vergeten” De begraafplaats zal van 19.00 tot 21.00 uur verlicht zijn door fakkels en vuurpotten, er is live muziek en de mogelijkheid om de kerk te bezoeken. U bent van harte welkom!