Faciliteiten

Mogelijkheden van begraven en bijzetten

Begraafplaats Groene Kerk biedt ruime mogelijkheden voor het begraven of bijzetten van dierbaren.

Particulier graf
Of een bijzondere vorm van een particulier graf een keldergraf. U vindt particuliere graven op zowel het oude als op het nieuwe deel van de begraafplaats. Keldergraven zijn er alleen op het oude deel van de begraafplaats.  Particuliere graven worden in principe uitgegeven voor een periode van 20 jaar, of onbepaalde tijd.

Algemeen graf
Nieuwe algemene graven worden uitsluitend uitgegeven op het nieuwe deel van de begraafplaats.
Algemene graven worden op onze begraafplaats uitgegeven voor 15 jaar.

Urnen graf
Er zijn zowel op het oude als op het nieuwe deel van de begraafplaats urnengraven beschikbaar. In een urnengraf kunnen maximaal 2 urnen worden begraven. Een urnengraf wordt uitgegeven voor de periode van 10, of 20 jaar of onbepaalde tijd.

Urnennis
Een urnen nis vindt u uitsluitend op het nieuwe deel van de begraafplaats. Er nissen voor 1 urn maar ook nissen voor 2 urnen. Een urnennis wordt uitgegeven voor minimaal 5 jaar.

Urnenkelder
Ook een urnenkelder is uitsluitend te vinden op het nieuwe deel van de begraafplaats. In een urnenkelder is plaats voor 2 urnen. Een urnenkelder wordt voor minimaal 10 jaar uitgegeven.

Strooivelden
Zowel op het oude als op het nieuwe deel van de begraafplaats is een strooiveld beschikbaar.

Gedenkboom
Ieder die dat wil kan een blad laten aanbrengen aan de gedenkboom. Het is absoluut niet noodzakelijk dat de overledene uitgestrooid is op onze begraafplaats. Als u om wat voor reden dan ook een plaats zoekt om iemand te gedenken, dan is er altijd de mogelijkheid om een blad aan onze gedenkboom te bestellen.

Groene Kerk en Willibrords erf
De kerk is beschikbaar voor uitvaartdiensten en Willibrord erf voor (beperkte) condoleances. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar de website van de kerk.