Historisch en modern

Onze begraafplaats bestaat uit een oud en een nieuw gedeelte. Het oudste deel vindt u rond de kerk. Met haar oude hoge bomen en grindpaden ademt het de sfeer van een historische begraafplaats. Het oudste graf dateert uit 1863. Op dit deel vindt u ook graven van bekende Nederlanders.

Toen de begraafplaats begin deze eeuw vol dreigde te raken, is besloten om uit te breiden. Aan de overkant van de weg is een nieuw deel gerealiseerd, dat in 2011 in gebruik is genomen.

Dit nieuwe deel van de begraafplaats heeft een geheel eigen sfeer. Het kenmerkt zich door strakke lijnen en een moderne vormgeving, die ook veel mensen aanspreekt.

Strooiveld en Gedenkboom

Op beide delen van de begraafplaats ligt een strooiveld voor het verstrooien van as. Op het oude deel onder een oude kastanjeboom, op het nieuwe deel naast een metalen Gedenkboom.

Aan deze boom kunnen metalen bladeren worden bevestigd met naam, geboortedatum en overlijdensdatum, eventueel aangevuld met een korte tekst. Met de Gedenkboom willen we nabestaanden een plek bieden om stil te staan bij een overledene.

Bijvoorbeeld wanneer de as is verstrooid – op het strooiveld of elders. Of wanneer iemand in het buitenland begraven ligt of een graf niet meer bestaat. Iedereen heeft de mogelijkheid om een blad aan te vragen, het is niet nodig dat de overledene of nabestaanden een band hebben met onze begraafplaats.

Graven en urnen

De begraafplaats beschikt over particuliere en algemene graven. Particuliere graven zijn zowel op het oude als het nieuwe deel te vinden, algemene graven uitsluitend op het nieuwe deel van de begraafplaats.

Voor urnen hebben wij de mogelijkheid van een urnengraf, zowel op het oude als op het nieuwe deel. Op het nieuwe deel zijn ook urnennissen en -kelders.

Bijzondere activiteiten

Jaarlijks worden er op en rond de begraafplaats bijzondere activiteiten georganiseerd. Dat is meestal in de Week van de Begraafplaats, de laatste week van mei. In november organiseren we een lichtjesavond.

Kwaliteit en rust

Kenmerkend voor onze begraafplaats is enerzijds de kwaliteit die we bieden en anderzijds de rust rond een begraving. Dit omdat we maximaal één uitvaart per dag toestaan. Wij vinden het belangrijk dat u de uitvaart van een dierbare in alle rust kunt beleven.